عافیت کلید همه کمالات انسانی است
کد خبر: 3966496
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

عافیت کلید همه کمالات انسانی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسئله سلامت جزو مهم‌ترین ضرورت‌های بشر است، گفت: از جمله دعاهای بشر، دعای عافیت است، اگر سلامتی بر انسان حاکم باشد آن‌گاه انسان می‌تواند در عرصه‌های دیگر نیز توفیق داشته باشد چرا که کلید همه کمالات انسانی عافیت است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری دوم اردیبهشت‌ماه در دیدار با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: زحمات کادر سلامت را باید در جلسات مختلف ذکر کرد، باید گفت که به برکت انقلاب اسلامی چه رویاهایی در این کشور محقق شده و همه اقشار از نفس قدسی امام خمینی(ره) استفاده کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید از بسیاری از نشست‌ها در شرایط کرونایی صرف نظر کرد، افزود: البته نباید اجازه داد که اصلا جلسات برگزار نشود و نکات لازم باید به مردم اطلاع داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسئله سلامت جزو مهم‌ترین ضرورت‌های بشر است، یادآور شد: از جمله دعاهای بشر، دعای عافیت است، اگر سلامتی بر انسان حاکم باشد آن‌گاه انسان می‌تواند در عرصه‌های دیگر نیز توفیق داشته باشد چرا که کلید همه کمال‌های انسانی عافیت است.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: متولیان سلامت نیز جایگاه ارزشمندی دارند، لذا هنگام تقسیم علوم علم‌الابدان و علم‌الادیان را ذکر می‌کنند.

نکونام با بیان اینکه این دو علم برای انسان کرامت به ارمغان می‌آورد، گفت: عالمان این دو علم به انسان کرامت عطا می‌کنند، متولیان سلامت ارزش‌های والای انسانی را نشان دادند و باید از این فرصت برای آینده استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم واکسن ایرانی سرآمد همه واکسن‌ها شود و علاوه بر اینکه نیاز داخل را تامین می‌کند پاسخگوی جهانی باشد تا جمهوری اسلامی سلب قدرت و مکنت از دولت‌های مستکبر کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به منظور رفع سریع‌تر  بلیه کرونا، امیدواریم نگاه تخصص‌محور در کنار تعهد حاکم شود و به نگاه متخصصین احترام گذاشته شود و همه کادر درمان و مسئولان با هم هماهنگ باشند.

نکونام در پایان گفت: کادر علوم آزمایشگاهی بسیار بیشتر با ویروس کرونا درگیر بوده و البته فراموش‌شده‌اند باید از این افراد قدردانی شود.

در ادامه فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: تفاوت این موج کرونا با موج‌های قبلی این است که با وجود تاکیدات مبنی بر نرفتن به مهمانی و دورهمی‌ها با موج سنگین روبرو شده‌ایم اما مردم به این هشدارها توجه نکردند و در واقع به خودشان نیز رحم نکردند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد به فکر خود نبودند و با این حال کادر درمان با تمام وجود به آنان کمک کردند و اینجا است که تعهد و قسم پزشکی، خود را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام
captcha